
Знаете ли кой е Василий Цымбал?
Не, не знаете и сега ще наyчите за него.
През 1982 година Василий Цымбал завършва летателно училище. В това време новите Су-27, многоцелеви и всесезонни свръххзвукови тежки истребители четвърто поколения, започват да постъпват в авиационите части на тогавашния СССР.
Стар Сy - 27 П от онова време
Вчерашният курсант бързо оценява маневрените възможности на Су-27 и разбира, че в съчетание с неговия темперамент и навици това е смъртоносна сила.
Новата машина се различава от предишните поколения изтребители и е с капацитет на резервоара за гориво от над 9 тона керосин. В разчета е предвиден четиричасов круиз-бараж и евентуален сблъсък с потенциален враг. В авиацията се използва и аварийно изхвърляне на гориво за намаляване на теглото на самолета. Василий много бързо разбира как може да се използва това "нещо".
В един августовски ден на 1987 г. японски патрулен катер с хеликоптери на борда навлиза в съветски териториални води. За тяхно нещастие по това време Василий Цимбал е на слyжба. Когато вижда вражеския кораб, той е направил няколко предупредителни завоя, след което се спуска надолу, за да симулира атака. Японците са изплашени, защото осъзнават, че заповедта за унищожаването им може да е била дадена на съветския пилот. Особено ги уплашили руските ругатни, които се чули в ефир изречени от руския ас.
Въпреки това заповед за откриване на огън не е издадена и Цимбал решава да си направи безобидна шега: прелитайки на няколко метра над палубата, той първо изхвърля с реактивната стрyя един от хеликоптерите от палyбата във водата, след което при второто преминаване хвърля част от горивото директно върху главите на екипажа на кораба, преди да обърне машината и да се насочи към базовото летище.